Telemārketings - no grieķu valodas "tele", domāts kā tālums, tāliene, šajā saliktenī veidots kā speciālu ziņu nosūtīšana no attāluma. "Market" - angļu valodā ir tirgus, kur satiekas cilvēki un pārdod un pērk. Tātad plašākā nozīmē telemārketings ir visas mārketinga aktivitātes, kas notiek pa attālumu - pasts, tālrunis, internets, e-pasts, fakss u.c. Šaurākā nozīmē telemārketings tiek saprasts kā mārketinga aktivitātes, izmantojot tālruni. Telemārketings - telefona aktīva lietošana visā pasaulē pirkšanas un pārdošanas variācijām, arvien biežāk to izmanto biznesā.
Latvijā ar telemārketingu saprot telefona sakaru izmantošanu, lai sazinātos ar jau esošiem klientiem vai arī potenciālajiem klientiem. Telemārketinga mērķis ir pārdošana. Bieži uzņēmuma, kas nodrošina telemārketinga pakalpojumus, rīcībā ir informācija par cilvēkiem, kam tiek zvanīts - piemēram, ziņas par to, kādas preces šī persona visbiežāk iegādājas. Pirms zvana klientam telemārketinga speciālisti izspēlē iespējamās situācijas, iespējamos atbilžu variantus un tiem sekojošu atbildes reakciju, iebildumus. Pieredzējuši telemārketinga speciālisti rūpīgi izvēlas zvana veikšanai piemērotāko laiku. Pastāv uzskats, ka optimālais laiks telemārketingam ir pēc plkst. 10 no rīta un pēcpusdienās no plkst. 14 līdz plkst. 17, izņemot pirmdienas un piektdienas pēcpusdienas.
Telemārketings ir būtiska sastāvdaļa uzņēmuma darbībā, jo ar šī pakalpojuma palīdzību ir iespējams plānot un paveikt lielākus darba apjomus, kā arī sasniegt augstāku darba kvalitāti. Ar telemārketinga palīdzību ir iespējams veikt dažādas telefonaptaujas, pārdošanu pa telefonu, klienta datu bāzes ierakstu pārbaudi un atjaunošanu u.c. Ļoti daudzi uzņēmumu izmanto telefonu, lai pārdotu savu produkciju vai pakalpojumus - sākot no kancelejas precēm, beidzot ar dažādiem pakalpojumiem. Nereti uzņēmums izvēlas telemārketingu kā papildus līdzekli, lai palielinātu pārdošanas apjomus vai veiktu kādas citas funkcijas, kas saistītas ar klientu informēšanu par jauniem pakalpojumiem. Telemārketinga priekšrocības ir saistītas ar metodes būtību:
- Tiešs un verbāls kontakts ar ikvienu sabiedrības locekli. - Tiek veicināta atgriezeniskā saite un noskaidrotas nianses - Attālums nav šķērslis, lai komunicētu.