Tiešais pasts sevī ietver reklāmas materiālu izplatīšanu tieši mērķauditorijas pastkastītēs - sākot no brošūrām, bukletiem, katalogiem līdz pat video un audio kasetēm. Tiešā pasta mērķis ir informēt mērķauditoriju, mudināt to patērēt. Ar tiešā pasta sūtījumiem var sasniegt praktiski jebkuru mērķauditoriju - piemēram, kādas atsevišķas darbības sfēras uzņēmumus vai privātpersonas un dzīvokļu iedzīvotājus, turklāt ir iespējams šos sūtījumus personalizēt, līdz ar to sasniedzot lielāku efektivitāti. Informācija tiek nosūtīta nekavējoties un adresāts to saņem ļoti ātri.
Īsāk sakot, tiešais pasts ir jebkurš sūtījums, kas adresātam tiek nosūtīts pa pastu. Tiešā pasta galvenā priekšrocība ir tā, ka saņēmējs - privātpersona vai uzņēmums - saņem tiešu, nepastarpinātu un personalizētu informāciju par Jūsu piedāvājumu.
Neskatoties uz to, ka pasaule kļūst arvien modernāka un klientu sasniegšanai arvien biežāk tiek izmatoti masu mediji vai internets, tiešais pasts joprojām ieņem būtisku lomu daudzu uzņēmumu klientu komunikācijas plānā. Tiešais pasts joprojām strādā! Pārdomāti veidota un realizēta tiešā pasta mārketinga kampaņa var nest necerēti labus rezultātus. Labas tiešā pasta kampaņas izveidošana nav viegla vai vienkārša. Mūsdienu vide nosaka, ka Jūsu tiešā pasta sūtījumam jāsatur būtiska informācija, kas turklāt jāpasniedz tādā veidā, lai saņēmējam tiktu radīta vēlme nekavējoties atsaukties uz Jūsu izteikto piedāvājumu. Jebkuras tiešā mārketinga kampaņas (tostarp tiešā pasta) panākumi vai neveiksmes atkarīgas no trīs būtiskiem faktoriem:
Radošuma (teksts un noformējums)
Piedāvājuma (produkts, piedāvājums un priekšrocības)
Datu bāzes (rūpīgi izvēlēta mērķauditorija)
Galvenās šaubas saistībā ar tiešo pastu parasti rada jautājums - vai tiešais pasts sasniegs adresātu vai arī tiks izmests miskastē? Tāpat būtisks ir jautājums, kādai jābūt atbildes reakcijai uz tiešo pastu, lai varētu teikt, ka kampaņa ir atmaksājusies?
Var teikt, ka pareizā atbilde meklējama PĀRDOŠANAS REZULTĀTOS! Tikai šis rādītājs ir būtisks. Ja atbildes reakcija ir 1%, bet apgrozījums palielinās, kampaņa ir sasniegusi savu mērķi. Tomēr iespējama situācija, kad atbildes reakcija ir 10%, bet peļņa nepalielinās. Šādā gadījumā kampaņas mērķi sasniegt nav izdevies.
Patiesībā nav nepieciešams izteikt procentos atbildes reakciju, jo nozīmīgākie faktori ir:
1. Kādas bija kampaņas izmaksas?
2. Kādu ieguldījumu kampaņa deva Jūsu uzņēmējdarbībai?
3. Vissvarīgākais - vai kampaņas rezultātā pieauga uzņēmuma peļņa?